piątek, 31 grudnia 2021

Życzenia noworoczne.

Z okazji nadchodzącego Nowego Roku życzę Wam zdrowia, szczęścia i wszelkiej pomyślności. Niech ten Nowy Rok okaże się dla Was  szczodrym i łaskawym!

A sobie życzę, aby w tym nowym, bardzo drogo zapowiadającym się roku, tak jak u Pana Franciszka Klimka, nigdy nie zabrakło kota.

 

CO JEST WAŻNE

Zrobiłem listę moich braków

tych w remanencie i w dorobku:

w portfelu - tylko znak Zodiaku;

w majątku - myślnik po dwukropku.

 
W lodówce bryndza, w szafie mole,

w barku - to już mnie nie dotyczy, 

lecz za to w kuchni - KOT na stole!

I to jest ważne! To się liczy!


Ja przy talerzu, on przy misce,

czasami bywa, że odwrotnie,

a kiedy resztki już na łyżce,

obu nam robi się markotnie.


Ale to nic i mniejsza o to,

ja się nie żalę nad złą dolą;

jeżeli serce oddasz kotom,

one ci zginąć nie pozwolą.


Bo czy to w mieście, czy też w lesie,

kot ci okaże dobrą wolę,

zawsze coś złapie i przyniesie,

nawet położy ci na stole.


Morał wynika z tego taki:

nie załamujmy się w kłopotach,

nieważne, jakie inne braki,

ważne, żeby nie brakło kota.

(Franciszek J. Klimek)

A skoro o kotach mowa, to rudasek miewa się dobrze. Jest jeszcze na antybiotykach, bo życie na zimnie i deszczu zrujnowało jego zdrowie, ale jest już całkiem dobrze. Nie pochłania już tak łapczywie jedzenia i trochę przytył, już nie czuć tak kosteczek pod skórą. Zmieniłam mu imię na Tygrys, bo jakimś cudem na to słowo reaguje. Do imienia Leo nie mogłam go przyzwyczaić, i w sumie dobrze, bo Tygrys podoba mi się bardziej :) Tygrys, Tygrysio... Ciągle jest jeszcze wypłoszkiem, który boi się wszystkiego: torby na zakupy, dzwonka do drzwi, aparatu fotograficznego. Ale robi postępy :) Zdarza mu się nawet wskoczyć mi na kolana i nie próbuje mnie ugryźć, kiedy go głaszczę :))) No i śpi w łóżku, mrucząc jak traktorek :) Z Kicią ganiają się po mieszkaniu, jakby bawiły się w berka. A kiedy się zmęczą, idą spać.  Moje śpiochy kochane :)




Marzy mi się, żeby dał się wyczesać, bo kłaki lecą z niego niesamowicie, i futro ma w kiepskim stanie. Na razie jednak nie pozwala. Kicia uwielbia szczotkowanie. Może i Tygrys w końcu da się przekonać.


Udanego Sylwestra!


1 komentarz:

Dziękuję za każde słowo i zapraszam ponownie!